Syvo blog
#emptyrijks: Instagrammers leggen een leeg Rijksmuseum vast
Door Renee · Op 23 juni, 2015
In 2013 ging na een verbouwing van 10 jaar het Rijksmuseum weer open. Het zal niemand ontgaan zijn, want qua publiciteit en marketing heeft het museum de zaken goed op orde. En ook online laat 'het Rijks' zich niet onbetuigd. De meest recente actie vond afgelopen maandag plaats: laat 20 fervente Instagrammers 'after hours' los in het museum en kijk wat er gebeurt. En het mooie was dat het museum niet eens zelf met het idee hoefde te komen, want dat kwam uit de koker van een van Nederlands populairste Instagrammers, Eelco Roos.
Lees verderDe 10 Instagram-geboden voor merken
Door Renee · Op 15 juni, 2015
Tijdens het congres Facebook Marketing 2015 gaf Kirsten Jassies, social business entrepreneur en blogger, een lezing over de 10 geboden voor merken op Instagram. Instagram heeft wereldwijd 300 miljoen gebruikers waarvan 1,4 miljoen gebruikers Nederlands zijn. Dagelijks worden er 70 miljoen foto’s geüpload en worden er 2,5 miljard likes uitgedeeld. Een grappig feitje is dat 64 procent van de Instagram-gebruikers vrouw is en 36 procent man.
Lees verderOnderzoek: de populairste merken in Nederland op Instagram
Door admin · Op 8 juni, 2015
We <3 Instagram. En dat doen we gemiddeld genomen 21 minuten per dag. Instagram is duidelijk ‘on the rise’ en is door Forrester zelfs tot het meest engaging network verklaard. Mensen zijn natuurlijk leuker dan merken, desondanks volgt 32 procent van de Instagrammers meer dan 5 merken. En merken kunnen óók heel leuk en inspirerend zijn. Vooral als ze creatief gebruikmaken van de mogelijkheden. Om erachter te komen hoe merken in Nederland het doen, hebben we meer dan 200 merken onderzocht.
Lees verderInstagram zet poort open voor adverteerders
Door Rick · Op 3 juni, 2015
Instagram gaat zijn app openstellen voor alle adverteerders, en niet alleen voor een select aantal, zoals tot nu toe steeds het geval was. Ook kleinere adverteerders zijn welkom.
Lees verderInstagram trekt marketeers weg van Facebook
Door Tim · Op 19 maart, 2015
Merken delen voor het eerst meer content via Instagram dan via moederbedrijf Facebook, zo constateert onderzoeksbureau L2 Inc. en partner Olapic. Facebook lijkt zich met zijn beperkte organische bereik zich lelijk in de vingers te snijden.
Lees verder