Archieven

Snapchat laat gebruikers voortaan snaps tappen

Door Renee · Op 1 juli, 2015

Snapchat maakt het gebruikers iets makkelijker als ze snaps (foto’s of video’s) willen bekijken. Die hoeven het scherm alleen nog maar aan te raken, terwijl ze voorheen hun vinger de hele tijd op een video of op verhalen moesten houden.

De veranderingen voor de iOS en Android apps waren al beloofd door CEO Evan Spiegel op de Code Conference in de VS.

Nieuw logo voor Facebook

Door Renee · Op 2 juli, 2015

Als je het niet wist, was het je waarschijnlijk niet opgevallen. Maar Facebook heeft een nieuw logo. Een heel groot verschil is het niet: de letters zijn dunner, er is meer witte ruimte en de ‘a’ is ronder.

 

Twitter’s Instagram-probleem

Door Renee · Op 7 juli, 2015

Eind 2010 kwamen de oprichters van Twitter en Facebook bij elkaar in het huis van Facebook CEO Mark Zuckerberg. De boodschap van Facebook was duidelijk: “Wij willen Twitter kopen.” De Twitter-oprichters waren nooit echt van plan geweest om te verkopen en wilden eigenlijk vooral weten wat Facebook voor ze wilde betalen. Toen het bedrag ook nog eens beduidend lager was dan ze hadden verwacht, was alle twijfel verdwenen.

Bierapps: goudmijnen voor bierliefhebbers én -makers

Door admin · Op 8 juli, 2015

Voor de microbrouwer, brew pub of speciaalbiercafé is de interesse in craft bier- bier afkomstig van kleine, lokale brouwerijen - natuurlijk een welkome trend. Craft bier is populair en gewild, maar écht niet alleen voor hipsters. Een goed biertje drinken is een trend geworden, ook voor de dames. Veel foto’s op Facebook en Twitter van bier zijn dan ook een gevolg. De appmarkt biedt diverse mooie platformen om je drankje te delen. Hoe kun je daar als biermaker, caféhouder of winkeleigenaar gebruik van maken? 

 

McDonald’s zet geofilter Snapchat als eerste in

Door admin · Op 9 juli, 2015

Marketeers weten de populaire jongerenapp Snapchat steeds beter te vinden. Dat is ook niet zo gek met wereldwijd ruim 200 miljoen actieve gebruikers per maand. Gerichte advertenties zijn vanwege het beperkte aantal gegevens dat wordt uitgevraagd slechts gedeeltelijk mogelijk. McDonald’s en Toyota maken beide op een andere manier optimaal gebruik van de locatie van Snapchat gebruikers.

 

10 uitspraken van lastige klanten: "I don't like it, but I don't know why"

Door admin · Op 10 juli, 2015

'De klant is koning', dat is een principe dat veel bedrijven hanteren. Zo ook het reclamebureau Serial Kolor. Zij vinden dat meestal geen enkel probleem, maar er zitten af en toe van die klanten die het ze wel moeilijk maken. Een aantal van de reacties van deze 'moeilijke' klanten hebben ze gebruikt in de onderstaande posters. Zoals ze zelf zeggen is het flinke dosis 'what the fuck' materiaal en daarom noemen ze deze serie Fuckilarious Bullshit.