Archieven

Hoeveel energie bespaar jij op je website?

Door Rick · Op 1 juni, 2015

Energiebesparing, we hebben er onze mond vol van. En terecht. Als je energie kunt besparen, moet je dat vooral doen. Het belast de wereld weer een stukje minder en je bespaart je er vaak geld mee. Maar wist je dat je op je website ook energie kunt besparen? En dat we dat vaak niet doen?

De ‘law of the few’ jouw Twitter-campagne?

Door Rick · Op 2 juni, 2015

Stel, je bent marketeer  bij een ICT-vacaturesite (zoals ik). Je hebt één taak, het vergroten van jullie bereik via Twitter. Het is jouw verantwoordelijkheid om vacatures via Twitter te verspreiden. Dit doe je door over vacatures te twitteren. Elke tweet bevat een link naar de vacature op de homepage of een van haar subdomeinen.  Als marketeer wil je het liefst een sociale epidemie teweeg brengen.

Instagram zet poort open voor adverteerders

Door Rick · Op 3 juni, 2015

Instagram gaat zijn app openstellen voor alle adverteerders, en niet alleen voor een select aantal, zoals tot nu toe steeds het geval was. Ook kleinere adverteerders zijn welkom.  

Koning Willem-Alexander zelf achter draaitafel bij danceconcert Chicago

Door Rick · Op 3 juni, 2015

Koning Willem-Alexander en koningin Máxima hebben zich dinsdag (plaatselijke tijd) tijdens hun bezoek aan Chicago ingezet als ambassadeurs van de dancemuziek. Het koningspaar nam er deel aan een mini-concert na een dancemasterclass.

Willem-Alexander en Máxima verschenen dinsdag zelf op het podium tijdens het concert, waarbij de koning achter de draaitafel stond.

In 7 stappen naar effectieve Facebook-advertenties

Door Rick · Op 4 juni, 2015

De afgelopen jaren heeft Facebook zich echt bewezen als het nr. 1 social advertentieplatform. Helaas weten slechts weinig adverteerders de meest krachtige Facebook Ads mogelijkheden goed in te zetten of überhaupt te vinden. In dit artikel help ik je op weg met 7 tips voor effectievere Facebook advertentiecampagnes.

 

Van bakstenen en etalage naar webshop

Door admin · Op 5 juni, 2015

Veel Nederlandse retailers hebben het lastig door de verschuiving van consumentenbestedingen naar het online kanaal. Winkels zonder webshop zien omzet dus langzaam verdwijnen en krijgen dat niet zomaar terug. Toch is dat niet nodig. Er zijn diverse voorbeelden van websites en webshops die ook begonnen zijn vanuit bakstenen en een etalage. Deze bedrijven hebben soms een grote ommekeer gemaakt in hun bedrijfsmodel en strategie en richten zich nu (deels) op de online markt.

Onderzoek: de populairste merken in Nederland op Instagram

Door admin · Op 8 juni, 2015

We  <3 Instagram. En dat doen we gemiddeld genomen 21 minuten per dag. Instagram is duidelijk ‘on the rise’ en is door Forrester zelfs tot het meest engaging network verklaard. Mensen zijn natuurlijk leuker dan merken, desondanks volgt 32 procent van de Instagrammers meer dan 5 merken.

WhatsApp: dé manier om in gesprek te gaan met (mogelijke) klanten

Door Renee · Op 9 juni, 2015

Circa 9,5 miljoen mensen in Nederland gebruiken WhatsApp. Deze messagingapplicatie heeft in korte tijd SMS min of meer vervangen en heeft een vaste plaats verworven op veel telefoons. Sommige grote bedrijven gebruiken WhatsApp actief voor hun klantencontact. Bij kleinere bedrijven zie je dat minder vaak.

5 cruciale afwegingen voordat je begint met personalised video

Door Renee · Op 10 juni, 2015

Gepersonaliseerde video’. Het klinkt misschien als een contradictio in terminis. Voor veel marketeers is online video immers een massamedium, een middel om in één keer een grote doelgroep te bereiken. Denk aan het woord ‘viral’. Maar video kán en wórdt ook steeds persoonlijker.

 

Podcast terug van weggeweest als marketinginstrument?

Door Renee · Op 11 juni, 2015

Ondanks dat podcast al ruim 10 jaar bestaat, lijkt het erop dat het in 2015 pas echt zal gaan doorbreken. Na de aanvankelijke populariteit van podcasting in de eerste jaren na introductie, raakte het de afgelopen jaren in de vergetelheid. Daar lijkt in 2015 verandering in te komen in Nederland, mede door de enorme opkomst van smartphones. Hierdoor is het nog gemakkelijker geworden om podcasts te beluisteren. Zal het dan toch echt gaan lukken dit jaar? Zal het een volwaardig onderdeel worden van een contentmarketingstrategie?

Pagina's