Archieven

Je veter zit los! Wat is jouw favoriete 1 april grap?

Door Tim · Op 1 april, 2015

In Engelstalige landen heeft men met het over April Fool's Day en de Fransen noemen 1 april, poisson d'avril. Het is de dag waarop iedereen grappen uithaalt. En de laatste jaren is deze trend ook flink overgewaaid naar het internet.

Dertig procent Nederlands e-commerce via mobiel

Door Tim · Op 2 april, 2015

Dertig procent van de omzet van webwinkels in Nederland wordt eind 2015 via een telefoon of tablet gerealiseerd. Tablets zijn verantwoordelijk voor tweederde hierin, maar ‘telefoonomzet’ neemt toe naarmate de schermer groter worden.

Dat is een van de belangrijkste conclusies uit een onderzoek van reclametechnologiebedrijf Criteo. Klanten gaven het bedrijf op generiek niveau zicht op de herkomst van de omzet. Althans, naar het soort apparaten waar de verkopen op werden gerealiseerd.

Vacatures op sociale media blijven toenemen

Door Tim · Op 2 april, 2015

Het aantal vacatures op sociale media neemt ook in 2015 steeds verder toe. Dat blijkt uit onderzoek van Coosto. Eind 2014 maakte Twitter bekend dat #vacature het vaakst ‘trending topic’ was in Nederland. Deze ontwikkeling zet zich door: in het begin van 2015 zijn er op sociale media 44 procent méér vacatures gedeeld dan in dezelfde periode in 2014.

Waarom Google mobile-friendly sites voorrang gaat geven

Door Rick · Op 10 april, 2015

Het Google-nieuws van afgelopen week, in ieder geval in zoekmachinemarketingland, was de aangekondiging dat Google vanaf 21 april 2015 de "mobile-friendliness" van sites zwaarder gaat laten wegen als ranking factor. En daar zijn diverse redenen voor te benoemen. Ik beschrijf er drie.

 

Stappenplan voor visuele content

Door Rick · Op 13 april, 2015

Visuele content kan erg sterk zijn, maar het is moeilijk om te voorspellen of het aanslaat. Niettemin kun je met illustraties, foto’s en niet te vergeten video wel heel goed een verhaal vertellen. HubSpot en Market Domination Media maakten samen stappenplan voor betere visuele content.

Toezichthouder: Google geeft Shopping voorrang op concurrentie

Door Tim · Op 13 april, 2015

De Amerikaanse toezichthouder FTC zegt in een geheim rapport dat Google zijn eigen zoekresultaten voorrang geeft boven die van concurrenten. Dat geldt onder andere voor de verticale zoekers Shopping en Local. De FTC aarzelt of het moet aanklagen.

Google’s SEO-update: is je site al ‘mobile friendly’? [checklist]

Door Rick · Op 14 april, 2015

Vanaf 21 april 2015 ga je bezoekers uit Google verliezen als je geen mobiele website hebt of als je (mobiele) site niet 'mobile friendly' is. De zoekmachine gaat namelijk vanaf dan voorrang geven aan websites die dat laatste wel zijn. Ongeacht je niveau op het gebied van mobile marketing of zoekmachine-optimalisatie is het voor iedereen dus belangrijk om aandacht te besteden aan je mobiele aanwezigheid.

Hoe verleid je consumenten met kleuren?

Door Rick · Op 15 april, 2015

We hebben er op ieder moment van de dag mee te maken. Of we nu onze kleren aantrekken, ons ontbijt opeten, tv kijken, met de smartphone/tablet op het internet surfen of op de snelweg rijden en billboards zien, overal komen we kleuren tegen. 

 

Impact van kleuren

Het verschil tussen een goede en een geweldige bedrijfsblog

Door Rick · Op 16 april, 2015

Weblogs zijn niet meer weg te denken binnen de marketingstrategieën van bedrijven. Steeds vaker zien bedrijven de meerwaarde van een bedrijfsblog in. Het regelmatig plaatsen van verse content zorgt voor een hogere ranking in zoekmachines, meer verkeer en meer interactie met je klant. Maar belangrijker is, dat de blogposts de kans hebben zich via social media te verspreiden, oftewel viraal te gaan. In die zin vormt een blog dus vaak de basis voor een bredere marketingstrategie.

sales door socialmediapublishing

Door Rick · Op 17 april, 2015

Er wordt steeds meer gesproken over social selling, maar toch worden social media nog steeds met name voor marketingdoeleinden ingezet. In de Social Media Monitor 7 bleek dat 100 procent van de grote merken social media inzetten voor marketingdoeleinden en 60 procent voor verkoopdoeleinden. Bij veel marketeers leeft de gedachte: social selling, dat is iets voor salespersonen en niet voor mij. Ik ben ervan overtuigd dat er voor marketeers ook wel degelijk verkoopmogelijkheden zijn via social media.

 

Pagina's