Archieven

Adverteren op mobiel: dit zijn de trends voor 2016

Door brandon · Op 1 februari, 2016

2016 wordt het jaar dat mobiel hét reclame-instrument wordt. In het Verenigd Koninkrijk verwachten ze dat in 2016 het reclamebudget van mobiel het budget van televisiereclame overstijgt. Nederland volgt naar verwachting twee jaar later, maar met de volgende acht trends zal het dit jaar flinke sprongen nemen.

 

Adverteren op Instagram is nu een mogelijkheid en een kans

Door brandon · Op 2 februari, 2016

In de Verenigde Staten is het al een paar jaar mogelijk om te adverteren op Instagram, Michael Kors mocht ooit de eerste advertentie plaatsen. In Nederland is het nog splinternieuw en Heineken mocht de eerste Nederlandse advertentie op Instagram plaatsen. 10 januari was het officiële launch event voor de Benelux en dat trok een overvolle zaal.

Businessmodel van WhatsApp en Instagram wordt aangepast

Door brandon · Op 5 februari, 2016

WhatsApp, eigendom van Facebook, gaat zijn zakelijk model grondig aanpassen. Dat heeft Jan Koum, CEO van WhatsApp, gemeld. Deze koerswijziging moet het bedrijf in staat stellen om uit de nog altijd groeiende gebruikersgroep ook grotere inkomsten te halen. Instagram, eveneens een dochterbedrijf van Facebook, gaat eveneens de strategie aanpassen.

 

Positief gebruik van reclame: zo doe je dat

Door brandon · Op 10 februari, 2016

We kennen het allemaal: je speelt een spelletje op je smartphone en op je scherm springt ineens een advertentie in beeld die het volledige beeld overneemt of hinderlijk knippert en de aandacht van je beeld afleidt. We ergeren ons soms kapot aan vervelende reclame, die niet aansluit bij je behoeften of opgedrongen wordt aan je. Hoe zorg je er toch voor dat consumenten zich niet langer ergeren, maar wél aandacht willen geven aan je reclame?

 

Gebruik je site als een marketingsinstrument en verhoog je omzet

Door brandon · Op 11 februari, 2016

Of het nu om een website of webshop gaat, veel ondernemers zien hun investering erin als iets eenmaligs. Eenmaal gebouwd, moet de site er weer een flink aantal jaren tegen kunnen. Denkt u er ook zo over? Dan spijt het mij, maar ik moet u teleurstellen. Helaas is dat niet zo. In uw andere bedrijfsactiviteiten steekt u toch ook continu aandacht en energie? Het is hoog tijd dat u uw website gaat zien als een investering die u iets kan opleveren.

Kosten besparen bij het laten bouwen van je website

Door brandon · Op 12 februari, 2016

We worden regelmatig ingeschakeld om de bouw van een nieuwe website te begeleiden. Helaas komt dit verzoek vaak later dan we zouden willen. Als we zo vroeg mogelijk bij het proces betrokken worden kan men namelijk veel kosten besparen en kopzorgen voorkomen. In deze blogserie delen wij onze visie op websiteontwikkeling. Opdat online marketing consultants, overal ter wereld, beter hun werk kunnen doen! (En jij kosten voor je nieuwe website kan drukken én een betere website krijgt..)

Hoe moet je online je acties tonen?

Door brandon · Op 16 februari, 2016

Wil je meer bezoekers naar je website of webshop trekken dan kan een online actiepagina een goed middel zijn. Hiermee kun je klanten verleiden om mee te doen aan een actie.

 

Tijdens het WK voetbal van 2014 had de Mediamarkt een goede onlineactiepagina ingericht. Iedereen die een tv-toestel kocht, kon er zijn gegevens achterlaten en als het Nederlands elftal wereldkampioen zou worden, zou de klant het aankoopbedrag terugkrijgen.

Excuus e-mails om je fouten weer 'goed' te maken

Door brandon · Op 23 februari, 2016

Niets is menselijker dan fouten maken. En ja, ook bedrijven maken wel eens fouten. Consumenten zijn alleen bij bedrijven vaak niet zo vergevingsgezind. Met alle gevolgen van dien. In geval van ‘nood’ moet je als bedrijf snel schakelen. Nu kun je kiezen uit tal van communicatiekanalen om merk- en reputatieschade te voorkomen. Onderstaand laat ik je aan de hand van inspirerende voorbeelden zien hoe effectief het kanaal e-mail is om het vertrouwen van je doelgroep terug te winnen.

 

Bolster je reputatie met deze 10 tips

Door brandon · Op 24 februari, 2016

Als ondernemer wordt je kritisch gevolgd, beoordeeld en zo nodig publiek geslachtofferd. Frank Peters weet hoe je je merk beschermt en deelt 10 lessen uit zijn nieuwe boek 'What are they saying about you?'.

 

1. Blijf authentiek

Authenticiteit is essentieel voor het bouwen van jouw merk in de markt. Als je je anders voordoet dan je bent, dan prikt de omgeving daar snel doorheen. Apple bestuursvoorzitter Tim Cook verklaarde in 2014 dat hij gay is en werd door vriend en vijand geprezen om die openheid.

Bereid je voor om overspoeld te worden met ads in messenger apps

Door brandon · Op 25 februari, 2016

Consumenten besteden veel tijd op hun smartphone. Een groot gedeelte van die tijd wordt besteed in apps. Nog specifieker, veel tijd in messenger apps. Adverteren is in het merendeel van de apps al mogelijk, maar adverteren in messenger apps is grotendeels nog onontgonnen gebied. Volgens Jason Morse (VP bij Criteo) zal dit snel gaan veranderen.