Archieven

Adobe voorspelt marketing trends in 2016

Door brandon · Op 21 januari, 2016

Het afgelopen jaar is marketing aan flinke veranderingen onderhevig geweest. Gepersonaliseerde content heeft een belangrijke positie ingenomen en merken weten de consument ook steeds vaker mobiel te bereiken. Ook in 2016 zal de marketingindustrie veranderen.

Touch commerce: online transacties met een vingerafdruk

Door brandon · Op 22 januari, 2016

Het aantal consumenten dat in 2016 gebruikmaakt van vingerafdruk- of aanraaktechnologie om mobiele betalingen te doen neemt sterk toe. ‘Touch commerce’ neemt het komende jaar met 150 procent toe tot ruim 50 miljoen gebruikers, zo verwacht Deloitte.

Met ‘touch commerce’ kan een klant een veilige en snelle betaling doen zonder registratie of login. De technologie, bekend van de iPhone en inmiddels ook van Samsung smartphones, speelt in op impulsaankopen, maar is bij de consument een nog onbekende vorm van betalen.

AI barst los: personen worden vervangen door slimme apps

Door brandon · Op 25 januari, 2016

Volgens recent onderzoek van Pew Research Center maakt 97 procent van de smartphone bezitters gebruik van de functionaliteit om tekstberichten te versturen. Een gemiddelde smartphone gebruiker besteedt 84 procent van zijn of haar tijd aan slechts vijf verschillende apps, waarvan een groot deel van deze tijd dus wordt besteedt aan sms’en of instant messaging.

 

Whatsapp boven Facebook

Door brandon · Op 26 januari, 2016

WhatsApp is qua gebruikers het grootste socialemediaplatform van Nederland, op de voet gevolgd door Facebook. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2016 van onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy. Het gebruik van Facebook groeit nog altijd, met name onder 65-plussers. Ook Instagram hoort definitief bij de grote jongens: met 992.000 dagelijkse gebruikers wordt het in Nederland meer gebruikt dan Twitter, dat 864.000 dagelijkse gebruikers heeft.

 

Knal eruit met je brochures

Door brandon · Op 27 januari, 2016

Ondanks de digitalisering staan de papieren folder en brochure nog fier overeind in de mediamix. Misschien wel juist doordat marketing steeds digitaler wordt, is de tastbare brochure die met een real life plofje op de real life deurmat valt, iets bijzonders geworden. Een cadeautje zelfs.

 

Traffic genereren doe je zo

Door brandon · Op 28 januari, 2016

Je hebt een prachtig product, een indrukwekkende webshop en voldoende voorraad om een fijne omzet te kunnen draaien. Dus kom maar op met de klanten. Maar hoe zorg je ervoor dat zij jouw winkel weten te vinden? En, belangrijker nog, er ook aankopen doen? Stel je zelf de zeven onderstaande vragen en trek meer relevante traffic.

 

Geïntegreerde marketing: hoe pas je die toe?

Door brandon · Op 29 januari, 2016

Geïntegreerde marketing is een van de nieuwste buzzwords en staat voor het verspreiden van jouw boodschap via verschillende kanalen. Je hebt er waarschijnlijk van gehoord en je weet dat je de boot mist als je er niet aan meedoet, maar wat is het nou precies?