Syvo blog
Van bakstenen en etalage naar webshop
Door admin · Op 5 juni, 2015
Veel Nederlandse retailers hebben het lastig door de verschuiving van consumentenbestedingen naar het online kanaal. Winkels zonder webshop zien omzet dus langzaam verdwijnen en krijgen dat niet zomaar terug. Toch is dat niet nodig. Er zijn diverse voorbeelden van websites en webshops die ook begonnen zijn vanuit bakstenen en een etalage. Deze bedrijven hebben soms een grote ommekeer gemaakt in hun bedrijfsmodel en strategie en richten zich nu (deels) op de online markt. En sommige bedrijven pakken het zo goed aan dat ze inspirerend kunnen zijn voor bedrijven die de omslag naar online nog moeten maken.
Lees verderBezoekersprofielen opbouwen: hoe doe je dat (niet)?
Door Rick · Op 21 mei, 2015
Bezoekersprofielen zijn cruciaal als je klantgericht wilt communiceren. Maar als je profielen niet goed zijn ingericht, worden het uitpuilende datadossiers waar je meer last dan profijt van hebt. Helaas heb je als marketeer vaak niet de tijd om je profielen met zorg en aandacht in te richten. Om je te helpen, heb ik enkele quick wins voor je op een rijtje gezet, zodat ook jij een profielenexpert wordt!
Lees verderWaarom zouden we klanten slechts één product laten aanschaffen?
Door Rick · Op 20 mei, 2015
Winkelen vind ik zo vermoeiend. Door al die rekken heen op zoek naar de juiste maat. En ik heb een hekel aan koken, na twee dagen is echt mijn inspiratie weg. Ik wil vooral geholpen worden. Vertel mij maar wat jij, als expert, voor mij, als klant, de beste keuze vindt. Herkenbaar?
Lees verderHoe zet je location based marketing in?
Door Rick · Op 19 mei, 2015
Een van de belangrijkste technologische ontwikkelingen in de 21e eeuw is zonder meer het mobiele kanaal. Smartphones hebben de manier waarop consumenten en organisaties met elkaar communiceren totaal veranderd. De combinatie van internet en wifi zijn daarnaast van groot belang voor organisaties en hun marketeers die contact willen zoeken, en houden, met hun doelgroep op persoonlijk niveau.
Lees verderHoe heeft reclame op de vloer een andere invloed dan een banner aan het plafond?
Door Rick · Op 29 april, 2015
Hoe ziet je ideale vakantie eruit, in welk landschap verblijf je en welke sfeer hangt er? Probeer de vraag even te beantwoorden, daarna kun je verder met de volgende zin. Heb je net antwoord gegeven op deze vraag? Dan is de kans groot dat je even net boven je beeldscherm uitkeek, je richtte je hoofd op of dirigeerde je focus vanuit je ogen in ieder geval even omhoog. Dat is een bekende reflex, die we gebruiken wanneer we op een abstract niveau willen nadenken. Hoe is die reflex van invloed op reclame-uitingen die we tegenkomen, hoe verwerken we een reclame op de vloer en hoe verschilt dat van een banner aan het plafond? Ik duik er vanuit de consumentenpsychologie in aan de hand van een artikel van Van Kerckhove, Geuens en Vermeir (2015).
Lees verderDertig procent Nederlands e-commerce via mobiel
Door Tim · Op 2 april, 2015
Dertig procent van de omzet van webwinkels in Nederland wordt eind 2015 via een telefoon of tablet gerealiseerd. Tablets zijn verantwoordelijk voor tweederde hierin, maar ‘telefoonomzet’ neemt toe naarmate de schermer groter worden.
Lees verder