Syvo blog

Risico's bij het creëren van social proof

Door brandon · Op 4 april, 2016

Mensen die zich positief over je uitlaten, veel gebruikers of klanten, grote aantallen volgers op social media, flink wat abonnees op je nieuwsbrief, veel reacties op je artikelen op je website, het zijn allemaal voorbeelden van social proof of sociale bewijskracht.

Lees verder

McDonald’s zet geofilter Snapchat als eerste in

Door admin · Op 9 juli, 2015

Marketeers weten de populaire jongerenapp Snapchat steeds beter te vinden. Dat is ook niet zo gek met wereldwijd ruim 200 miljoen actieve gebruikers per maand. Gerichte advertenties zijn vanwege het beperkte aantal gegevens dat wordt uitgevraagd slechts gedeeltelijk mogelijk. McDonald’s en Toyota maken beide op een andere manier optimaal gebruik van de locatie van Snapchat gebruikers.

Lees verder

Twitter’s Instagram-probleem

Door Renee · Op 7 juli, 2015

Eind 2010 kwamen de oprichters van Twitter en Facebook bij elkaar in het huis van Facebook CEO Mark Zuckerberg. De boodschap van Facebook was duidelijk: “Wij willen Twitter kopen.” De Twitter-oprichters waren nooit echt van plan geweest om te verkopen en wilden eigenlijk vooral weten wat Facebook voor ze wilde betalen. Toen het bedrag ook nog eens beduidend lager was dan ze hadden verwacht, was alle twijfel verdwenen. Tot een officieel aanbod kwam het nooit, ondanks het dreigement van Zuckerberg dat Facebook steeds meer 'Twitter-achtige' functies zou gaan ontwikkelen als de verkoop niet plaats zou vinden.

Lees verder

Nieuw logo voor Facebook

Door Renee · Op 2 juli, 2015

Als je het niet wist, was het je waarschijnlijk niet opgevallen. Maar Facebook heeft een nieuw logo. Een heel groot verschil is het niet: de letters zijn dunner, er is meer witte ruimte en de ‘a’ is ronder.

Lees verder

Facebook voegt Authorship toe

Door Renee · Op 30 juni, 2015

Er zijn interessante ontwikkelingen gaande binnen Facebook. Deze blog informeert je over de Facebook Authortag die ervoor zorgt dat jouw naam onder jouw content op Facebook komt te staan. Dit is een grote kans om de naamsbekendheid voor bloggers en bedrijven die regelmatig bloggen te vergroten.

Lees verder

Hoe haal je als merk het maximale uit video’s op social media?

Door admin · Op 25 juni, 2015

Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat video’s op social media steeds meer in zwang komen. Dat is niet verwonderlijk: je kunt met video’s gemakkelijk een boodschap én een gevoel meegeven. Steeds meer merken gebruiken dan ook video’s op social media, al dan niet voor advertising-doeleinden. Twitter en Facebook spelen hierop in door hun platforms daarnaar te vormen. Hoe doen zij dat? Hoe kun je als merk hiermee omgaan?

Lees verder

#emptyrijks: Instagrammers leggen een leeg Rijksmuseum vast

Door Renee · Op 23 juni, 2015

In 2013 ging na een verbouwing van 10 jaar het Rijksmuseum weer open. Het zal niemand ontgaan zijn, want qua publiciteit en marketing heeft het museum de zaken goed op orde. En ook online laat 'het Rijks' zich niet onbetuigd. De meest recente actie vond afgelopen maandag plaats: laat 20 fervente Instagrammers 'after hours' los in het museum en kijk wat er gebeurt. En het mooie was dat het museum niet eens zelf met het idee hoefde te komen, want dat kwam uit de koker van een van Nederlands populairste Instagrammers, Eelco Roos.

Lees verder

Roeptoeteren is passé, Facebook video is hot en vergeet in godsnaam die jacht op likes

Door Renee · Op 16 juni, 2015

Op 9 juni was het zover. De 3e editie van het Congres Facebook Marketing in de Jaarbeurs in Utrecht.  Samen met Hans Schepers (link naar blog) en Janine Sterenborg (link naar blog) was ik persoonlijk ingeloot - yay -  als Marketingfacts-blogger. In mijn verslag vind je de volgende sessies:

Lees verder

De 10 Instagram-geboden voor merken

Door Renee · Op 15 juni, 2015

Tijdens het congres Facebook Marketing 2015 gaf Kirsten Jassies, social business entrepreneur en blogger, een lezing over de 10 geboden voor merken op Instagram. Instagram heeft wereldwijd 300 miljoen gebruikers waarvan 1,4 miljoen gebruikers Nederlands zijn. Dagelijks worden er 70 miljoen foto’s geüpload en worden er 2,5 miljard likes uitgedeeld. Een grappig feitje is dat 64 procent van de Instagram-gebruikers vrouw is en 36 procent man.

Lees verder

Podcast terug van weggeweest als marketinginstrument?

Door Renee · Op 11 juni, 2015

Ondanks dat podcast al ruim 10 jaar bestaat, lijkt het erop dat het in 2015 pas echt zal gaan doorbreken. Na de aanvankelijke populariteit van podcasting in de eerste jaren na introductie, raakte het de afgelopen jaren in de vergetelheid. Daar lijkt in 2015 verandering in te komen in Nederland, mede door de enorme opkomst van smartphones. Hierdoor is het nog gemakkelijker geworden om podcasts te beluisteren. Zal het dan toch echt gaan lukken dit jaar? Zal het een volwaardig onderdeel worden van een contentmarketingstrategie?

Lees verder

Pagina's