Archieven

Social media op hogescholen en universiteiten: minder dan 17 procent van tweets is een reactie

Door Rick · Op 1 mei, 2015

Hogescholen en universiteiten zijn steeds actiever aanwezig op social media. Webcare begint ook binnen hoger onderwijs normaal te worden. Logisch als je bedenkt dat de huidige scholieren opgroeien in een online sociale wereld, die zich met name op de smartphone afspeelt. Ondertussen wordt de wereld van een student door online learning breder en internationaler.

Van website naar marketingmachine

Door Rick · Op 4 mei, 2015

De website is het online vlaggenschip van veel organisaties. Via je website laat je zien wie je bent en welke diensten en producten je aanbiedt. Als je doelgroep eenmaal je website bezoekt, is het belangrijk om haar daar te houden en het maximale uit de traffic te halen. Om van je website een echte marketingmachine te maken, zijn in mijn ogen vier zaken zeer relevant.

 

1. Verrijk je website

Copy, copy, copy: gebruik de hersens van anderen om je eigen gedrag vorm te geven

Door Rick · Op 6 mei, 2015

Mark Earls heeft een nieuw boek geschreven dat luistert naar de titel 'Copy, Copy, Copy'.  Hierin heeft hij verder gewerkt aan de thema’s die ook al in twee van zijn vorige boeken 'The Herd' (2008) en 'I’ll have what she’s having' (2011) voorkwamen. In die boeken draaide het dan met name om het gegeven dat wij bewust maar vooral onbewust de hersens van anderen gebruiken om ons eigen gedrag vorm te geven. Noem het maar sociaal leren.

Personalisatie geeft boost aan koopintentie

Door Rick · Op 7 mei, 2015

Meer apparaten, meer input en meer reclame. Marketeers vechten om de aandacht van de consument. Personalisatie helpt. En hoe. Het vergroot niet alleen de liefde voor een merk, het verhoogt ook nog eens de koopintentie. En daar is het ons uiteraard allemaal om te doen.

Facebook lanceert nieuwe advertentiemogelijkheden

Door Rick · Op 8 mei, 2015

Recentelijk heeft Facebook twee nieuwe vormen van adverteren gelanceerd: multi-product- en dynamicproductadvertenties. Beide vormen van adverteren bieden veel nieuwe kansen en mogelijkheden, met name voor retailers en de e-commercesector die over grote productcatalogi beschikken en persoonlijke advertenties voor hun klanten willen maken. Maar ook voor andere adverteerders kunnen deze nieuwe advertentievormen interessant zijn. In deze blogpost zet ik daarom alle facts op een rij en vertel ik hoe ook jij met de advertenties aan de slag kan gaan. 

De strijd om de e-wallet is begonnen

Door Rick · Op 11 mei, 2015

Smartphonefabrikanten en app-ontwikkelaars trekken de macht naar zich toe als het gaat om het mobiele betalingsverkeer. Door de komst van Apple Pay, Android Pay en Samsung Pay lijkt de rol van banken en creditcardmaatschappijen te worden gemarginaliseerd. En dreigen ze zelfs van de radar te verdwijnen.

Social media en het probleem met always-on marketing

Door Rick · Op 12 mei, 2015

Hoe zag jouw leven eruit toen je nog geen smartphone had en de wereld nog niet binnen handbereik was via social media? Wat deed je toen, als je onderweg op zoek was naar informatie? Of als je eventjes alleen was, zonder mensen om je heen? Wat deed je, als de zon in de zee zakte en je de schoonheid van het moment wilde delen? Het is soms lastig om je die tijd voor te stellen. We zijn eraan gewend geraakt om voortdurend verbonden te zijn. Altijd en overal, direct contact. Directe antwoorden. Directe bevestiging. Directe bevrediging.

Spoor consumenten aan tot het uiten van klachten

Door Rick · Op 15 mei, 2015

Van fouten kun je leren. Dat geldt voor mensen, maar ook voor bedrijven. Om beter te presteren zijn de ervaringen van klanten van groot belang. Juist gebruikers zijn in staat om te zien wat de zwakke punten van een product zijn of op welke fronten de dienstverlening tekortschiet. Maar veel mensen vinden het niet prettig om negatieve feedback te geven. Een recent onderzoek laat zien dat dit komt door het gezichtsbedreigende karakter van het geven van zulke feedback.

Wearables, de zakelijke motor?

Door Rick · Op 18 mei, 2015

Wearables zijn al tijden de talk of the town. Welke wearable wil de consument? En waar zal hij het precies voor gebruiken: mobiele betalingen of toch voornamelijk om te sporten? De zakelijke toepassing ervan wordt echter vaak over het hoofd gezien.

Hoe zet je location based marketing in?

Door Rick · Op 19 mei, 2015

Een van de belangrijkste technologische ontwikkelingen in de 21e eeuw is zonder meer het mobiele kanaal. Smartphones hebben de manier waarop consumenten en organisaties met elkaar communiceren totaal veranderd. De combinatie van internet en wifi zijn daarnaast van groot belang voor organisaties en hun marketeers die contact willen zoeken, en houden, met hun doelgroep op persoonlijk niveau.

Pagina's