Archieven

Kies de beste #hashtags met deze tips

Door Rick · Op 2 maart, 2015

Tweets met een hashtag hebben twee keer zoveel engagement dan een tweet zonder hashtags. Zonder hashtag wordt je tweet minder gefavorite, geretweet en beantwoord. Maar teveel hashtags werken ook niet goed. Zodra je meer dan twee hashtags in een tweet zet krijg je weer minder engagement.

Op Instagram werkt dit weer heel anders, daar is de meest succesvolle manier als je elf hashtags bij een foto plaatst. Hier telt het vooral hoe meer hashtags, hoe groter de impact is.

Gesponsorde content moet superieur zijn

Door Rick · Op 2 maart, 2015

Eindeloos kan ik me vergapen aan merken die jaloersmakende content produceren. Nog meer waardering heb ik voor merken die uitblinken in de verspreiding ervan. En daarmee bedoel ik de merken die storende advertenties hebben afgezworen en erin slagen relevant te zijn voor hun doelgroep. Maar dat lukt lang niet altijd. Vooral gesponsorde content is het vaak nèt niet. Ondanks alle hallelujahverhalen over deze vorm van distributie en prachtige voorbeelden, zijn er ook veel kritische geluiden die we niet mogen negeren. Moeten we gesponsorde content dan afschrijven?

wachtwoorden: moeilijk en kort, of makkelijk en lang?

Door Rick · Op 3 maart, 2015

Je mail lezen, iets bestellen op Bol.com en zelfs bij het inschrijven voor een sportles, op ontelbaar veel plaatsen wordt om je wachtwoord gevraagd. En tegelijkertijd wordt er vaak gedacht dat wachtwoorden moeten bestaan uit meerdere cijfers, (hoofd-)letters én speciale tekens. Maar even eerlijk. Wie onthoudt nou het wachtwoord ‘m#k-!nlQ.za’? Daarom is het ook allesbehalve verrassend dat het meestgebruikte wachtwoord van 2014 simpelweg 123456 is. Maar voor iedereen die zowel een sterk als makkelijk wachtwoord wil … Het is mogelijk (én makkelijk)!

Albert Heijn laat klanten zelf scannen met smartphone

Door Rick · Op 6 maart, 2015

Vanaf woensdag 11 maart is het bij tweehonderd Albert Heijn-winkels mogelijk om met een smartphone zelf te scannen. Dat maakt het bedrijf donderdag bekend.

Albert Heijn biedt al jaren zelfscanners aan om boodschappen mee te scannen en vervolgens af te rekenen bij een kassa zonder kassière.

HTTP 2 maakt het web efficiënter

Door Rick · Op 9 maart, 2015

De specificaties voor HTTP 2 zijn rond. Het is voor het eerst sinds vijftien jaar dat er is gesleuteld aan de pijpleiding van het World Wide Web. De laatste revisie van HTTP dateert van 1999.  Wat houden de veranderingen precies in?

Tien veelgemaakte fouten bij keuze van een hostingpartij

Door Rick · Op 10 maart, 2015

Wie een winkeltje wil openen in de binnenstad, laat niet ongezien een makelaar een pand uitkiezen. Daar wil je toch echt zelf even rondkijken. In de virtuele stad is dat lastiger. Er zijn nogal wat hostingbedrijven en ogenschijnlijk bieden ze allemaal dezelfde mogelijkheden. MonsterPost noemt tien veelgemaakte fouten.

 

Pinterest promoters zonder werk na ‘spamklem’

Door Rick · Op 11 maart, 2015

Sociaal platform Pinterest heeft onlangs de bezem gehaald door affiliatelinks om zelf meer te kunnen verdienen via een koopknop die binnenkort moet verschijnen. Als gevolg hiervan is een groot aantal marketeers of influencers brodeloos geworden.

Hoe vaak moet je posten op sociale media?

Door Rick · Op 12 maart, 2015

Sociale marketing houdt over het algemeen in dat je toch al gauw dagelijks berichten moet plaatsen, minimaal eens per dag. Maar niet alle sociale netwerken zijn gelijk. Voor Facebook zijn twee berichten per dag voldoende, anders gaat het aantal likes en commentaren meetbaar omlaag. Bij Twitter zijn drie tweets per dag het beste, en dat is ook het gemiddelde bij Google Plus.

6 redenen waarom software bouwen zo verschrikkelijk lastig is

Door Rick · Op 13 maart, 2015

Na 25 jaar intensief betrokken te zijn geweest bij het mooie vak van Software ontwikkeling leek het me wel eens handig om op papier te zetten waarom het zo'n moeilijk vak is. Heel vaak, eigenlijk bijna altijd, krijg je de vraag van een klant hoe het toch komt dat je nooit een project op kunt leveren zonder bugs en binnen de tijd en het budget. Er zijn een paar artikelen hierover op het Internet, en ze komen altijd op hetzelfde neer. In deze post zal ik proberen, via een 6-tal punten, aan te geven waarom dit is. 

 

Hoe gedragen we ons op Twitter?

Door Rick · Op 16 maart, 2015

Bijna tweederde van de tweets is een post (dus geen reactie of retweet), er worden meer foto’s geretweet dan dat er unieke foto’s worden gedeeld en mannen kletsen meer dan vrouwen. Het zijn enkele bevindingen uit een onderzoek dat ik met Coosto heb gedaan naar het gedrag op Twitter. Ik heb gekeken naar alle tweets in Nederland van het afgelopen half jaar en daar komen enkele logische en opvallende conclusies uit.

Ik heb in het onderzoek naar drie factoren gekeken:

Pagina's