Syvo blog

Bereid je voor om overspoeld te worden met ads in messenger apps

Door brandon · Op 25 februari, 2016

Consumenten besteden veel tijd op hun smartphone. Een groot gedeelte van die tijd wordt besteed in apps. Nog specifieker, veel tijd in messenger apps. Adverteren is in het merendeel van de apps al mogelijk, maar adverteren in messenger apps is grotendeels nog onontgonnen gebied. Volgens Jason Morse (VP bij Criteo) zal dit snel gaan veranderen.

Lees verder

Adverteren op Instagram is nu een mogelijkheid en een kans

Door brandon · Op 2 februari, 2016

In de Verenigde Staten is het al een paar jaar mogelijk om te adverteren op Instagram, Michael Kors mocht ooit de eerste advertentie plaatsen. In Nederland is het nog splinternieuw en Heineken mocht de eerste Nederlandse advertentie op Instagram plaatsen. 10 januari was het officiële launch event voor de Benelux en dat trok een overvolle zaal. Iedereen, social media bureaus, journalisten en merken, wil weten Instagram Ads gaan doen en hoe merken daarvan kunnen profiteren. Dit is wat je moet weten. 

Lees verder

Adverteren op mobiel: dit zijn de trends voor 2016

Door brandon · Op 1 februari, 2016

2016 wordt het jaar dat mobiel hét reclame-instrument wordt. In het Verenigd Koninkrijk verwachten ze dat in 2016 het reclamebudget van mobiel het budget van televisiereclame overstijgt. Nederland volgt naar verwachting twee jaar later, maar met de volgende acht trends zal het dit jaar flinke sprongen nemen.

Lees verder

AI barst los: personen worden vervangen door slimme apps

Door brandon · Op 25 januari, 2016

Volgens recent onderzoek van Pew Research Center maakt 97 procent van de smartphone bezitters gebruik van de functionaliteit om tekstberichten te versturen. Een gemiddelde smartphone gebruiker besteedt 84 procent van zijn of haar tijd aan slechts vijf verschillende apps, waarvan een groot deel van deze tijd dus wordt besteedt aan sms’en of instant messaging.

Lees verder

Touch commerce: online transacties met een vingerafdruk

Door brandon · Op 22 januari, 2016

Het aantal consumenten dat in 2016 gebruikmaakt van vingerafdruk- of aanraaktechnologie om mobiele betalingen te doen neemt sterk toe. ‘Touch commerce’ neemt het komende jaar met 150 procent toe tot ruim 50 miljoen gebruikers, zo verwacht Deloitte.

Lees verder

Bierapps: goudmijnen voor bierliefhebbers én -makers

Door admin · Op 8 juli, 2015

Voor de microbrouwer, brew pub of speciaalbiercafé is de interesse in craft bier- bier afkomstig van kleine, lokale brouwerijen - natuurlijk een welkome trend. Craft bier is populair en gewild, maar écht niet alleen voor hipsters. Een goed biertje drinken is een trend geworden, ook voor de dames. Veel foto’s op Facebook en Twitter van bier zijn dan ook een gevolg. De appmarkt biedt diverse mooie platformen om je drankje te delen. Hoe kun je daar als biermaker, caféhouder of winkeleigenaar gebruik van maken? 

Lees verder

WhatsApp: dé manier om in gesprek te gaan met (mogelijke) klanten

Door Renee · Op 9 juni, 2015

Circa 9,5 miljoen mensen in Nederland gebruiken WhatsApp. Deze messagingapplicatie heeft in korte tijd SMS min of meer vervangen en heeft een vaste plaats verworven op veel telefoons. Sommige grote bedrijven gebruiken WhatsApp actief voor hun klantencontact. Bij kleinere bedrijven zie je dat minder vaak. Een goede reden dus om in te gaan op de vraag hoe kleine ondernemers WhatsApp kunnen gebruiken als marketingkanaal, maar vooral ook hoe ze het beter niet kunnen gebruiken.

Lees verder

Hoe zet je location based marketing in?

Door Rick · Op 19 mei, 2015

Een van de belangrijkste technologische ontwikkelingen in de 21e eeuw is zonder meer het mobiele kanaal. Smartphones hebben de manier waarop consumenten en organisaties met elkaar communiceren totaal veranderd. De combinatie van internet en wifi zijn daarnaast van groot belang voor organisaties en hun marketeers die contact willen zoeken, en houden, met hun doelgroep op persoonlijk niveau.

Lees verder