Syvo blog

Kosten besparen bij het laten bouwen van je website

Door brandon · Op 12 februari, 2016

We worden regelmatig ingeschakeld om de bouw van een nieuwe website te begeleiden. Helaas komt dit verzoek vaak later dan we zouden willen. Als we zo vroeg mogelijk bij het proces betrokken worden kan men namelijk veel kosten besparen en kopzorgen voorkomen. In deze blogserie delen wij onze visie op websiteontwikkeling. Opdat online marketing consultants, overal ter wereld, beter hun werk kunnen doen! (En jij kosten voor je nieuwe website kan drukken én een betere website krijgt..)

Lees verder

Van bakstenen en etalage naar webshop

Door admin · Op 5 juni, 2015

Veel Nederlandse retailers hebben het lastig door de verschuiving van consumentenbestedingen naar het online kanaal. Winkels zonder webshop zien omzet dus langzaam verdwijnen en krijgen dat niet zomaar terug. Toch is dat niet nodig. Er zijn diverse voorbeelden van websites en webshops die ook begonnen zijn vanuit bakstenen en een etalage. Deze bedrijven hebben soms een grote ommekeer gemaakt in hun bedrijfsmodel en strategie en richten zich nu (deels) op de online markt. En sommige bedrijven pakken het zo goed aan dat ze inspirerend kunnen zijn voor bedrijven die de omslag naar online nog moeten maken.

Lees verder

Hoe heeft reclame op de vloer een andere invloed dan een banner aan het plafond?

Door Rick · Op 29 april, 2015

Hoe ziet je ideale vakantie eruit, in welk landschap verblijf je en welke sfeer hangt er? Probeer de vraag even te beantwoorden, daarna kun je verder met de volgende zin. Heb je net antwoord gegeven op deze vraag? Dan is de kans groot dat je even net boven je beeldscherm uitkeek, je richtte je hoofd op of dirigeerde je focus vanuit je ogen in ieder geval even omhoog. Dat is een bekende reflex, die we gebruiken wanneer we op een abstract niveau willen nadenken. Hoe is die reflex van invloed op reclame-uitingen die we tegenkomen, hoe verwerken we een reclame op de vloer en hoe verschilt dat van een banner aan het plafond? Ik duik er vanuit de consumentenpsychologie in aan de hand van een artikel van Van Kerckhove, Geuens en Vermeir (2015).

Lees verder