Syvo blog

You are the product, stupid!

Door Rick · Op 28 april, 2015

Sociale media: de mogelijkheden van deze middelen zijn eindeloos en dat is fantastisch. Iedere aardbewoner die toegang heeft tot het internet, kan een profiel aanmaken op een sociale netwerksite. Wij doen dat vooral op Amerikaanse platformen zoals Facebook, LinkedIn en Twitter. In Oost-Europa zijn miljoenen mensen lid van Vkontakte en in Azië wordt de markt gedomineerd door applicaties van de Chinese investeringsmaatschappij Tencent. Zodoende is ongeveer eenderde van de wereldbevolking met elkaar verbonden via sociale media. Dagelijks wisselen we een enorme berg aan informatie met elkaar uit, met als voornaamste doel om relaties op te bouwen en te versterken. Vandaar ook de benaming sociale media. De middelen die we hiervoor gebruiken, worden echter niet door ons betaald. Althans, niet met geld. We betalen met de gegevens die we zelf achterlaten op de platformen. Dat kunnen we vervelend vinden, maar alleen op die manier kunnen we gebruik blijven maken van de middelen zoals we gewend zijn.

Lees verder

4 manieren om je bezoekers te vermaken met je 404-foutpagina

Door Rick · Op 24 april, 2015

We hebben ze allemaal wel eens gezien: die frustrerende pagina’s die verschijnen als je binnen een website op een gebroken link klikt. Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Misschien is de ontwikkelaar vergeten om die link te verwijderen bij het verwijderen van een blogpost. Of, misschien sloop er een extra teken in de URL toen ze de site aan het updaten waren. Wat de oorzaak ook mag zijn, een bezoeker naar een 404 pagina sturen is geen goede zaak.

Lees verder

Mobiele rankings: winnaars en verliezers

Door Rick · Op 22 april, 2015

Wat hebben ing.nl, anwb.nl, consumentenbond.nl, pearl.nl, beslist.nl, blokker.nl, hema.nl, ten dele ook bol.com, independer.nl en Apple met elkaar gemeen? Ze kunnen hun Google-searchverkeer via mobile search verliezen. Je kunt niet zeggen dat Google niet gewaarschuwd heeft vóór 21 april je site mobielvriendelijk te maken. Toch zijn er nog vele sites die niet mobielvriendelijk zijn en vanaf vandaag uit de mobiele rankings verdwijnen. Aangezien tot wel de helft van je verkeer via mobiel komt, kan dat dus de helft van de omzet schelen.

Lees verder

Emotie: sleutel tot succesvolle content?

Door Rick · Op 21 april, 2015

Merken die consumenten in het hart raken, krijgen een plek in het hoofd. Een emotionele boodschap wordt beter gezien, gelezen, geloofd én onthouden en is een goede basis om een relatie met een merk op te bouwen of te behouden. Consumenten worden overspoeld met duizenden reclameprikkels per dag en emotie speelt een grote rol in de strijd om aandacht. Maar waar blijft de aandacht voor emotie in contentmarketing?

Lees verder

Gesponsorde content moet superieur zijn

Door Rick · Op 2 maart, 2015

Eindeloos kan ik me vergapen aan merken die jaloersmakende content produceren. Nog meer waardering heb ik voor merken die uitblinken in de verspreiding ervan. En daarmee bedoel ik de merken die storende advertenties hebben afgezworen en erin slagen relevant te zijn voor hun doelgroep. Maar dat lukt lang niet altijd. Vooral gesponsorde content is het vaak nèt niet. Ondanks alle hallelujahverhalen over deze vorm van distributie en prachtige voorbeelden, zijn er ook veel kritische geluiden die we niet mogen negeren. Moeten we gesponsorde content dan afschrijven? Nee, maar het kan geen kwaad als merken, uitgevers en mediabureaus de kwaliteitslat wat hoger leggen.

Lees verder