Syvo blog

Zakken met geld in 5 stappen

Door brandon · Op 1 april, 2016

Als ondernemer wil je ook in 2016 je bedrijf laten groeien, maar staat je niet blind op één techniek. Ondernemer en coach Martijn van der Tuin deelt een eenvoudig stappenplan dat hem de afgelopen jaren structureel meer omzet heeft opgeleverd.

Lees verder

Subscription based economy: betalen voor de service

Door brandon · Op 17 maart, 2016

De subscription economy. Het fenomeen is voor de lezers van Emerce vast bekend. Wat het inhoudt? Steeds meer producten worden diensten. In plaats van betalen voor het bezit betaal je voor het gebruik, niet in één keer maar in maandelijkse termijnen. Het is vast een tijd geleden dat je een CD of film gekocht hebt, je hebt immers een abonnement op Spotify en/of Netflix. De boodschappen? Je kunt je ook laten verrassen met een maaltijdbox van Hello Fresh of Albert Heijn.

Lees verder

Excuus e-mails om je fouten weer 'goed' te maken

Door brandon · Op 23 februari, 2016

Niets is menselijker dan fouten maken. En ja, ook bedrijven maken wel eens fouten. Consumenten zijn alleen bij bedrijven vaak niet zo vergevingsgezind. Met alle gevolgen van dien. In geval van ‘nood’ moet je als bedrijf snel schakelen. Nu kun je kiezen uit tal van communicatiekanalen om merk- en reputatieschade te voorkomen. Onderstaand laat ik je aan de hand van inspirerende voorbeelden zien hoe effectief het kanaal e-mail is om het vertrouwen van je doelgroep terug te winnen.

Lees verder

Gebruik je site als een marketingsinstrument en verhoog je omzet

Door brandon · Op 11 februari, 2016

Of het nu om een website of webshop gaat, veel ondernemers zien hun investering erin als iets eenmaligs. Eenmaal gebouwd, moet de site er weer een flink aantal jaren tegen kunnen. Denkt u er ook zo over? Dan spijt het mij, maar ik moet u teleurstellen. Helaas is dat niet zo. In uw andere bedrijfsactiviteiten steekt u toch ook continu aandacht en energie? Het is hoog tijd dat u uw website gaat zien als een investering die u iets kan opleveren. Uw website kan een waardevol marketinginstrument zijn (dus géén kostenpost!) en u kan er uw omzet mee verhogen, mits u er aandacht aan blijft besteden. In dit blog leg ik u graag uit waarom.

Lees verder

Businessmodel van WhatsApp en Instagram wordt aangepast

Door brandon · Op 5 februari, 2016

WhatsApp, eigendom van Facebook, gaat zijn zakelijk model grondig aanpassen. Dat heeft Jan Koum, CEO van WhatsApp, gemeld. Deze koerswijziging moet het bedrijf in staat stellen om uit de nog altijd groeiende gebruikersgroep ook grotere inkomsten te halen. Instagram, eveneens een dochterbedrijf van Facebook, gaat eveneens de strategie aanpassen.

Lees verder

WhatsApp: dé manier om in gesprek te gaan met (mogelijke) klanten

Door Renee · Op 9 juni, 2015

Circa 9,5 miljoen mensen in Nederland gebruiken WhatsApp. Deze messagingapplicatie heeft in korte tijd SMS min of meer vervangen en heeft een vaste plaats verworven op veel telefoons. Sommige grote bedrijven gebruiken WhatsApp actief voor hun klantencontact. Bij kleinere bedrijven zie je dat minder vaak. Een goede reden dus om in te gaan op de vraag hoe kleine ondernemers WhatsApp kunnen gebruiken als marketingkanaal, maar vooral ook hoe ze het beter niet kunnen gebruiken.

Lees verder

Van bakstenen en etalage naar webshop

Door admin · Op 5 juni, 2015

Veel Nederlandse retailers hebben het lastig door de verschuiving van consumentenbestedingen naar het online kanaal. Winkels zonder webshop zien omzet dus langzaam verdwijnen en krijgen dat niet zomaar terug. Toch is dat niet nodig. Er zijn diverse voorbeelden van websites en webshops die ook begonnen zijn vanuit bakstenen en een etalage. Deze bedrijven hebben soms een grote ommekeer gemaakt in hun bedrijfsmodel en strategie en richten zich nu (deels) op de online markt. En sommige bedrijven pakken het zo goed aan dat ze inspirerend kunnen zijn voor bedrijven die de omslag naar online nog moeten maken.

Lees verder