Syvo blog

Waarom staat mijn site niet bovenaan op Google?

Door brandon · Op 11 mei, 2016

Vraag je je weleens waarom jouw website eigenlijk niet boven de concurrent staat in Google? In dit artikel geef ik je zes mogelijke redenen waarom je niet goed rankt.

Lees verder

Social media en het probleem met always-on marketing

Door Rick · Op 12 mei, 2015

Hoe zag jouw leven eruit toen je nog geen smartphone had en de wereld nog niet binnen handbereik was via social media? Wat deed je toen, als je onderweg op zoek was naar informatie? Of als je eventjes alleen was, zonder mensen om je heen? Wat deed je, als de zon in de zee zakte en je de schoonheid van het moment wilde delen? Het is soms lastig om je die tijd voor te stellen. We zijn eraan gewend geraakt om voortdurend verbonden te zijn. Altijd en overal, direct contact. Directe antwoorden. Directe bevestiging. Directe bevrediging. Cultuurcriticus Dougklas Rushkoff spreekt zelfs van een Present Shock: alleen het nu is nog wat telt in onze wereld. En ook voor marketeers is dit steeds meer het mantra geworden: marketing in the moment. Alles moet live, real time en always on zijn. Social media, dat is waar je het verschil maakt in het hier en nu. Met verleidelijke content en leuke inhakers, in plaats van die opdringerige advertenties van vroeger. Ga van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat de conversatie aan en de consument zal je omarmen in zijn leven. Het klonk zo aanlokkelijk. Maar het bleek een van de grootste marketingmisvattingen van onze tijd.

Lees verder

Copy, copy, copy: gebruik de hersens van anderen om je eigen gedrag vorm te geven

Door Rick · Op 6 mei, 2015

Mark Earls heeft een nieuw boek geschreven dat luistert naar de titel 'Copy, Copy, Copy'.  Hierin heeft hij verder gewerkt aan de thema’s die ook al in twee van zijn vorige boeken 'The Herd' (2008) en 'I’ll have what she’s having' (2011) voorkwamen. In die boeken draaide het dan met name om het gegeven dat wij bewust maar vooral onbewust de hersens van anderen gebruiken om ons eigen gedrag vorm te geven. Noem het maar sociaal leren. In 'Copy, Copy, Copy' gaat hij op dat thema door maar maakt hij het ook af door met een helder strategisch persuasion-denkraam te komen dat hij ook nog eens voorziet van 50 tactiek voorbeelden. Hiermee is het een handig boekwerk geworden voor de praktijk. Ik denk hierbij dan met name aan die klanten die hun eigen strategie willen kunnen bepalen dan wel hun bureaus beter willen kunnen briefen of begrijpen. Ook die bureaus zelf kunnen van dit boek profiteren. Daarnaast is het zeker ook geschikt voor het hogere marketing-, marketingcommunicatie- en PR-onderwijs.

Lees verder