Syvo blog

Positief gebruik van reclame: zo doe je dat

Door brandon · Op 10 februari, 2016

We kennen het allemaal: je speelt een spelletje op je smartphone en op je scherm springt ineens een advertentie in beeld die het volledige beeld overneemt of hinderlijk knippert en de aandacht van je beeld afleidt. We ergeren ons soms kapot aan vervelende reclame, die niet aansluit bij je behoeften of opgedrongen wordt aan je. Hoe zorg je er toch voor dat consumenten zich niet langer ergeren, maar wél aandacht willen geven aan je reclame?

Lees verder

Adverteren op Instagram is nu een mogelijkheid en een kans

Door brandon · Op 2 februari, 2016

In de Verenigde Staten is het al een paar jaar mogelijk om te adverteren op Instagram, Michael Kors mocht ooit de eerste advertentie plaatsen. In Nederland is het nog splinternieuw en Heineken mocht de eerste Nederlandse advertentie op Instagram plaatsen. 10 januari was het officiële launch event voor de Benelux en dat trok een overvolle zaal. Iedereen, social media bureaus, journalisten en merken, wil weten Instagram Ads gaan doen en hoe merken daarvan kunnen profiteren. Dit is wat je moet weten. 

Lees verder

Adverteren op mobiel: dit zijn de trends voor 2016

Door brandon · Op 1 februari, 2016

2016 wordt het jaar dat mobiel hét reclame-instrument wordt. In het Verenigd Koninkrijk verwachten ze dat in 2016 het reclamebudget van mobiel het budget van televisiereclame overstijgt. Nederland volgt naar verwachting twee jaar later, maar met de volgende acht trends zal het dit jaar flinke sprongen nemen.

Lees verder

In 7 stappen naar effectieve Facebook-advertenties

Door Rick · Op 4 juni, 2015

De afgelopen jaren heeft Facebook zich echt bewezen als het nr. 1 social advertentieplatform. Helaas weten slechts weinig adverteerders de meest krachtige Facebook Ads mogelijkheden goed in te zetten of überhaupt te vinden. In dit artikel help ik je op weg met 7 tips voor effectievere Facebook advertentiecampagnes.

Lees verder

Viewability géén garantie voor succes

Door Rick · Op 27 mei, 2015

Viewability is een hot topic in de industrie. Alle ogen van de adverteerders en publishers zijn erop gericht en er gaat geen week voorbij dat er niet over geschreven wordt. Hoewel viewability absoluut een onmisbaar element is voor verdere groei van het display ecosysteem, is het verre van de holy grail. Net als een klik op een banner is viewability maar een ruwe indicator voor succes en niet meer dan een startpunt en hulpmiddel om je advertisingbeslissingen beter te voeden. Zelden een doel op zich. De marketeer die dus al zijn marketinginzet gaat optimaliseren en sturen op 100 procent viewability als hoofd-KPI, zal bedrogen uitkomen.

Lees verder

Van website naar marketingmachine

Door Rick · Op 4 mei, 2015

De website is het online vlaggenschip van veel organisaties. Via je website laat je zien wie je bent en welke diensten en producten je aanbiedt. Als je doelgroep eenmaal je website bezoekt, is het belangrijk om haar daar te houden en het maximale uit de traffic te halen. Om van je website een echte marketingmachine te maken, zijn in mijn ogen vier zaken zeer relevant.

Lees verder

Hoe heeft reclame op de vloer een andere invloed dan een banner aan het plafond?

Door Rick · Op 29 april, 2015

Hoe ziet je ideale vakantie eruit, in welk landschap verblijf je en welke sfeer hangt er? Probeer de vraag even te beantwoorden, daarna kun je verder met de volgende zin. Heb je net antwoord gegeven op deze vraag? Dan is de kans groot dat je even net boven je beeldscherm uitkeek, je richtte je hoofd op of dirigeerde je focus vanuit je ogen in ieder geval even omhoog. Dat is een bekende reflex, die we gebruiken wanneer we op een abstract niveau willen nadenken. Hoe is die reflex van invloed op reclame-uitingen die we tegenkomen, hoe verwerken we een reclame op de vloer en hoe verschilt dat van een banner aan het plafond? Ik duik er vanuit de consumentenpsychologie in aan de hand van een artikel van Van Kerckhove, Geuens en Vermeir (2015).

Lees verder