Syvo blog

Vraagzinnen in slogans: een goed idee ?/!

Door Rick · Op 20 april, 2015

In haar nieuwste reclame stelt de Nederlandse Spoorwegen haar kijkers de vraag “Waar ga jij naartoe vandaag?”. En Calvé vraagt zich in haar klassieke reclames af wie er niet groot geworden is met het betreffende merk pindakaas. De merken gebruiken hier dus een vraagzin in hun productslogan. Maar is dat eigenlijk wel een verstandige keuze? Of kun je als merk beter gewoon zeggen waar het op staat?  

Lees verder

sales door socialmediapublishing

Door Rick · Op 17 april, 2015

Er wordt steeds meer gesproken over social selling, maar toch worden social media nog steeds met name voor marketingdoeleinden ingezet. In de Social Media Monitor 7 bleek dat 100 procent van de grote merken social media inzetten voor marketingdoeleinden en 60 procent voor verkoopdoeleinden. Bij veel marketeers leeft de gedachte: social selling, dat is iets voor salespersonen en niet voor mij. Ik ben ervan overtuigd dat er voor marketeers ook wel degelijk verkoopmogelijkheden zijn via social media.

Lees verder

Het verschil tussen een goede en een geweldige bedrijfsblog

Door Rick · Op 16 april, 2015

Weblogs zijn niet meer weg te denken binnen de marketingstrategieën van bedrijven. Steeds vaker zien bedrijven de meerwaarde van een bedrijfsblog in. Het regelmatig plaatsen van verse content zorgt voor een hogere ranking in zoekmachines, meer verkeer en meer interactie met je klant. Maar belangrijker is, dat de blogposts de kans hebben zich via social media te verspreiden, oftewel viraal te gaan. In die zin vormt een blog dus vaak de basis voor een bredere marketingstrategie.

Lees verder

Hoe verleid je consumenten met kleuren?

Door Rick · Op 15 april, 2015

We hebben er op ieder moment van de dag mee te maken. Of we nu onze kleren aantrekken, ons ontbijt opeten, tv kijken, met de smartphone/tablet op het internet surfen of op de snelweg rijden en billboards zien, overal komen we kleuren tegen. 

Lees verder